tisdag 19 augusti 2008

kalvlever anglais


I dag åt vi pommes chateau, majskolv och uppvärmda köttbullar till lunch Mimmi och jag. Jag blev så jävla hungrig helt plötsligt och dök in i frysen. Man tager vad man haver. Längst ner ligger en moderkaka eller två. Det är svårt att säga nej när de frågar om man vill ha dem med sig hem där på BB, men vad gör man med dem när man har kommit hem? Om man bor i lägenhet? Planterar ett vårddträd i en kruka på balkongen. En barnmorska sa att hon hade ätit sina. Hon hade 4 barn. Med knaperstektbacon, lite kapris och ett glas rött vin därtill blev det som kalvlever anglais sa hon.
Men jag vet inte..det finns gränser.

Pommes chateau är gott. Majskolvarna var goda med smör. Men köttbullarna hamnade på tvären känner jag. Ointressant va? Bättre än ostbågar i varje fall.

Lyssnar på Radiohead, jobbar, kollar stora lägenheter som vi inte har råd med än på internet. Om ett par dagar kommer Ankie och hämtar sin nya bil (du kan hämta den på torsdag om du vill) och sen rullar allt på som om ingenting hade hänt.

8 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

Jag kommer över på torsdag då... sätt på kaffe! ;)

Anonym sa...

Jag varken följer den rätta vägen eller avviker från den.Jag varken dyrkar Buddha eller har förakt för honom.Jag varken mediterar i timmar eller sitter sysslolös.Jag äter inte bara ett mål om dagen och längtar inte heller efter mer.Jag önskar mig ingenting,och det är vad jag kallar den rätta vägen/Vasubandhu/-"Kalvlever anglais"(Hahaha)-Nej tack!

Anonym sa...

Hade dom där moderkakorna varit kalvlever hade dom varit härskna för länge sen. Max 6 månader i frysen skulle jag rekommendera. Släng i soptunnan säger jag, ni kan drabbas av nån vederstygglig alfatoxin som ger er hjärnhinneinflammation om köldresistenta bakterier kryper över till, exempelvis, ett paket glass.

Släng!

Mvh. F.d. Barnmorska, nu rullstolsburen.

Anders Sparring sa...

okej, ska ske på momangen

Bloggerskan sa...

Usch! Drömde förvisso i natt att jag var gravid men att äta moderkakan där går min gräns... Som engelsmannen som gjorde business i Kina sa när han blev serverad oxsnopp.

Snokis sa...

Seriöst!? Den frågan har jag aldrig fått.

Anders Sparring sa...

Har du inte? Vi har tre barn, födda på tre olika BB och varje gång har vi fått frågan. Stellas planterade vi ett träd över på gotland. Men grabbarnas ligger alltjämnt i frysen.
Den rullstolsburne barnmorskan, var f ö min brorsa. Jag gick på det så pass att vi skurade ur hela frysen och la kakorna i trippla förseglade plastpåsar. Man slänger inte sånt där när man väl har sparat det. Det är lite woodo över det hela. Fridens. (Du kommer i julkalendern, det vet du va?)

Huskorset sa...

Rolig bror. Igen.
Snokis vet annars en del om moderkakor...