fredag 31 oktober 2008

vädret

Mitt under brinnande presidentval och finanskris är plötsligt vädret nyhet nummer 1 på löpsedlarna. Aftonbladets Robert Collin har till och med kört sträckan Malmö - Stockholm endast i syfte att liveblogga från olika punkter utmed vägen. Jo då, det kom en del snö, men något besviket kunde Collin konstatera att det var tur att han inte valde vägen över Småländska höglandet, för där var det visst faderullan.

Oj vilka tomhetskänslor. Robert Collin i sin lilla röda golf. I morgon styr han kosan norrut. Kanske passerar han någon maffig skolbusskrasch så att han får användning av lilla digitalkameran också.

Nu känns det här inlägget lite obehagligt plötsligt. Jag kommer att tänka på att jag känner folk som är ute och kör bil i värsta snöovädret i denna stund. Och i morgon ska jag packa in min familj i volvon för färd mot gotland. Så man kanske ska vara tacksam att Collin är ute och känner av vägarna trots allt. Det är bara det att han gör det med sånt evenemangsflås. Kunde han inte göra det till något mera av sin resa. Intervjua folk på vägen. Prata livet. Stanna till lite?

4 kommentarer:

Anna sa...

"Evenemangsflås" var ett bra ord. Collins uppdrag speglar kvällstidningarna ganska bra tycker jag. Det blir skräck av det mesta.

Kör försiktigt.

a n k i e f o n t ä n sa...

Jag läser ALDRIG kvällstidningar och typ detta är en av anledningarna till det. Ha det så mysigt på Gotland och se till att inte bidra till kvällstidningsfrossandet i trafikolycksrapporterandet!

Anonym sa...

Ta det lungt,kör inte vält!

Anonym sa...

Kvällstidningsjournalistik i en nötskal. Ta det lugnt på vägen i morgon.