måndag 12 januari 2009


Lite av lämningarna efter nyår. Den här är tagen dagen därpå tror jag. Vi gick upp på berget bakom huset och höll på att frysa arslet av oss. Men det är kul med tomma magnumbuteljer och utbrända raketer. När jag var liten samlade jag och skulle starta museum i mitt rum. Det var jättekul tills jag kom på att jag snart skulle fylla 14 och nog borde vara ute och jaga tjejer istället. En annan gång (samma vinter) tog jag och min kompis Fredrik Brante på oss täckisar och gick med våra Snowracers till slänten bakom parkleken Vippan i Fruängen. Och så gjorde vi en bana med gupp som vi åkte i (på tid) tills klockan var över tio på kvällen och det var dags att gå hem och lägga sig. Vi drog kälkarna bakom oss minns jag och var rosiga om kinderna och lite snoriga och hade snö överallt. När vi hade passerat vägtunneln under Fredrika Bremers gata mötte vi Maria Kullberg och Annaqi Rickman, som var de snyggaste tjejerna i klassen. De var ute och tog en cigg bara och hade inte ens vantar på sig.
Vi sa "Tja!".
De sa ingenting.
Jag har inte åkt snowracer sen dess.

2 kommentarer:

Huskorset sa...

Det förstår man. :)
Fast synd är det, snowracer är rara ärtor.
Nästa år kanske.

Anonym sa...

Ha ha ha!
Jag som egentligen hatar tonårsberättelser (ogillar skarpt Staffan Hildebrant) måste säga att detta inlägg var något av det bästa jag läst.
"Har aldrig åkt snowracer sedan dess"..
Storartat.