onsdag 7 januari 2009

Måste kolla bara


Hur många är det som minns Kat Onoma?

7 kommentarer:

Kai Stavre sa...

Jag minns Kat Onoma. Jag bandade (!) av Stock Phrases från dig och det händer faktiskt fortfarande att vissa fraser från t ex "The Lifeguard's Ditty" dyker upp i skallen.

Anders Sparring sa...

Oh shit, då har du bättre minne än jag.
"The Lifeguard´s ditty", jag minns bara "the Animals".

Anders Sparring sa...

..som jag just lyssnade på. Och den är ju cool.

Kai Stavre sa...

The Animals... Första låten. Också bra. Köpte Billy The Kid men tappade intresset.

Anders Sparring sa...

ja visst - och Billy The Kid är ändå deras bästa platta. De har inte direkt åldrats med grace, Kat Onoma. Man frågar sig vad de gör i dag.

Kai Stavre sa...

All Music Guide:
"The French ensemble of Kat Onoma were nearly veterans in their homeland before their everywhere instrumentals and abstract vocals hit American shores. The band's name, which translates to "like our name says," debuted in the states with a 2001 self-titled album. The release was produced by U.K.'s, Ian Caple, who had previously worked with Tricky and also the Tendersticks. With Caple on board the album lead the group into a balanced sound of riffing guitars from member Rodolphe Burger and electronic drums weighed with Phillipe Poirier's deep, moody vocals. The album also marked a return by Burger and Poirier to the group after taking time off to work on solo projects."

Anonym sa...

Hur många minns The Auters?
Nej, just det.
Tror att du missat en grej här. Barack Obama heter han.