måndag 8 juni 2009

anonyma kommentarer

Usch, jag hittade just en rätt så obehaglig och i förtäckta ordalag hotfull kommentar under inlägget nedan. Jag vet inte om det är en Sverigedemokrat som hotar mig, eller om hotet kommer från Nationaldemokraterna. Det spelar kanske ingen roll. Jag tänker inte luska vidare. Men obehagligt är det, och det öppnar ögonen för hur det skulle vara att leva i en diktatur.

Anonyma kommentarer är överhuvudtaget jobbiga. Faktiskt också om de är positiva. Den här bloggen bygger ju på att jag publicerar mig med namn och ansikte och så känns det inte mer än rätt att de som vill kommunicera tillbaka också bjuder någon liten ledtråd. Jag vill inte ta bort möjligheten att kommentera anonymt, eftersom det gör kommenterandet krångligare, men i fortsättningen skulle jag vara väldigt tacksam om ni som kommenterar här tackar för servicen genom att lämna er signatur.

Typ så här:
/Anders

4 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Jag har tagit bort möjligheten att kommentera anonymt. Vilket fått till följd att släkt och vänner som tidigare kommenterat inte kan göra det om de inte startar egen blogg.

Men eftersom jag, på förekommen anledning, granskar och kommenterar alla inlägg så tröttnade jag på att behöva argumentera med folk som inte vågade stå för sina åsikter med namn eller blogg.

Bloggerskan sa...

/Anna-Karin

Skulle det stått! :)

Huskorset sa...

Håller med där. Jag och några till diskuterade det här i ett kommentarsfält någonstans jag inte minns för en tid sedan. Då kom jag fram till följande: Att kommentera anonymt är som att med en papperspåse på huvudet gå fram och jiddra med en person på stan. Ohyfsat.

anki/barbakvinna sa...

jag tar bort alla elaka anonyma kommentarer. Energin tar slut för dom då..

mvh anki/barbakvinna