onsdag 12 augusti 2009

Anders och Janne

Janne och jag har jobbat ihop och skrivit barnprogram i ganska exakt 10 år, och nu har äntligen Janne tagit tag i detta med att ordna en hemsida. I morse var det fotosession. Vi skulle ha fina kläder på oss hade vi bestämt och så fick Anders Worm ta bilder. Det var fint i morse. Lite disigt och fortfarande varmt. Den här bilden är tagen i trakterna runt Borgmästargatan på Södermalm. Här är lägenheterna dyra, kaffet bra och ljuset alltid vackert.Jag tycker att vi ser bra ut båda två. Jag har sjunkit ner en del mot väggen, annars är jag ett halvt huvud längre. Det blev en del sol i sommar ser man och vi är båda över 40. Det ser man också. Prestigen har varit högre men nu är den låg. Livet är hårt och man slipas av på något sätt. Just nu har jag knappt några pengar på kontot och inga direkta jobb i sikte heller, men trots detta mår jag rätt bra. Vilket jag tycker syns på bilden. Och jag tror att detsamma gäller för Janne. Vi är två män som har lärt oss att det nog ordnar sig den här gången också. För övrigt är det ju alltid kul att bli fotograferad. Det syns också tycker jag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vilken fin bild! Två glada män i vackert ljus. Välkommen tillbaka till stan, andas den.

Jag undrar hur vi gör det, alla vi som inte har en aning om hur vi ska klara oss i framtiden och ändå klarar oss, hela tiden. Egentligen borde resten av världen vara stumma av beundran.

Malinka sa...

Det där är en bild som kommer att orsaka längtan mitt i vintern.

Ni ser väldigt kapabla ut båda två!

Lilla Blå sa...

Jag har saknat dig.

Martin Sparring sa...

Ni ser riktigt bra ut, båda två. Dessutom kommer det ordna sig, det gör det alltid.

Brorsan

Anonym sa...

Ni ser trygga ut och med all säkerhet kommer allt att ordna sig.

Trevligt att du har börjat blogga igen

Huskorset sa...

Stämmer in i berömmet ovan och hälsar också välkommen tillbaka till din stad.

Mognad, ja. Det handlar mycket om det där med medelålder, iaf för min del. Än så länge nalkas den med trivsamma fjät av litelite mer erfarenhet varje dag. Det känns som presenter jag ärligt förtjänat.

a n k i e f o n t ä n sa...

Typ 3 månader över 40 ser du ut. Fast lika gärna 39. Ja, ja. Allvarligt talat så ser ni jättemysiga ut båda två. Vem vet, det kanske ni är också... Själv tror jag jämt att jag är 47, fast jag immer noch bara är 42.