onsdag 19 augusti 2009

kulturellt evenemang 1987 (eller 6)

foto: Romina Capasso

Ultrahuset våren 1987 eller hösten 1986. Vi hette RAF och skulle göra vår första spelning. Vi hade fem låtar och körde varje låt två gånger utom hiten ("farsor")som vi spelade tre gånger. Jag spelade bas, brorsan trummor. Chrille och Jonas gitarr och Johan sjöng. Något senare kickade vi Johan under former som jag än i denna dag skäms över och bildade ett pretentiöst popband, influerade av kombinationen Midnight Oil, Mission och Yes (70-talsupplagan). Sen blev jag ihop med en tjej och sket i alltihop.

OK, men vem är jag? (på bilden alltså)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Längst ut till vänster! Gissar jag.

Anders Sparring sa...

fel, det är Johan.

Nonsensakuten sa...

Då är det killen näst längst ut till vänster, han som liknar en ung Bob Dylan. Är lite förbryllad, var likt Suziluz bombsäker på att det var vänstersnubben...

Anders Sparring sa...

Nä, det är Chrille.

Huskorset sa...

Längst bak, svart tröja, tvåan från höger.
Har inte den här varit med förut?

Lilla Blå sa...

Fan, Huskorset var snabbare på hanen. Samma gissning som jag.

Nonsensakuten sa...

Jag fattade aldrig att Mats Wilander var med i bandet ;)

Anders Sparring sa...

Huskorset och Lilla Blå: hatten av.
Nonsens a: Jo, men det var han. Han var överallt på den tiden.

Peter Barlach sa...

jag är lite sen, men jag hade gissat på tvåan från höger.

Anders Sparring sa...

Peter: Hatten av för dig med. Det hade varit en mycket bra gissning.