onsdag 2 september 2009

Shanti Rooney för en dag.

I morgon eftermiddag klockan 17:00 blir jag hämtad med bil här hemma för transport till Stavsnäs. Kl 18:20 avgår båten mot sandhamn och när jag kommer dit ska jag checka in på "Seglarhotellet" under namnet "Krister".

Jag kommer att var ensam, men beväpnad med en god bok kommer jag säkert att kunna fördriva kvällen på typ hamnkrogen eller vad jag nu hittar. Måste lägga mig tidigt. Kanske tar jag med mig en DVD, kanske "Män som hatar kvinnor"?

Förhoppningsvis somnar jag i varje fall tidigt. Allt efter 23 är katastrof.

På fredag morgon, klockan 04:15 måste jag kliva upp. Klockan 04:40 hämtas jag utanför hotellet av någon som kommer att köra mig på en fyrhjuling upp till baracken där smink och kostym håller till.

Här drar jag på mig en våtdräkt (inkl våtskor), chinos, skjorta, slips, klocka och ett antal tyngder.

Klockan 05:20 lägger en liten båt ut från Sandhamn. Med på båten finns förutom jag, en fotograf, regissör + entourage, varav en kommer att hantera åran.

En stund senare hoppar jag i vattnet. Scenen handlar om att jag försöker ta mig upp i båten, men att någon med en åra hindrar mig, tills dess att jag drunknar och sjunker mot botten.

Klockan 06:00 går vi (förhoppningsvis) iland.

Klockan 08:00 tar jag båten tillbaka till Stavsnäs.
Jag längtar redan.

12 kommentarer:

Huskorset sa...

Så spännande! Men inte är du så värst lik Shanti?

Aha, du är förstås bäst i Sverige på att drunkna.

Anders Sparring sa...

Jag tänkte snarare i bemärkelsen "inhopp i svensk krim".
Men Shanti Rooney är nog bättre än mig på precis allt när det handlar om färdigheter framför en kamera eller på en scen.

Huskorset sa...

På stå-upp också? ;)

Anders Sparring sa...

Ja det tror jag faktiskt. Om han försökte.

Huskorset sa...

Men det gör han ju inte.

Anders Sparring sa...

HK: Du får inte tolka mina inlägg som falsk blygsamhet, men jag är verkligen inte någon scenperson. Tro mig.

Peter Barlach sa...

Varför checkar du in under namnet Krister?

martin sparring sa...

Stuntman för en dag! Vält inte båten bara med dina 98 kg när du ska försöka ta dig upp.

Bloggerskan sa...

Men du, är inte du släkt på nåt vis med han som spelar en av huvudrollerna i nya danska serien Livvakterna. Han Rasmus som igår endast var iklädd skor och kalsonger på ett av sina uppdrag... Ni är i allafall väldigt lika!

Trea från höger på bilden längst upp här:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=111350

/Anna-Karin

Anders Sparring sa...

Peter: Därför att min karaktär heter Krister. Han som ska dö alltså.

Martin: Tack för den, ska jag nojja över det nu också?

AnnaCarin: Nä, vi är inte släkt. Om då såg mig i verkligheten skulle du se att vi inte är så värst lika.

Bloggerskan sa...

Men du förstår att man ser en viss likhet? Mer likt än Shanti Rooney iaf. ;))

Anders Sparring sa...

ja ja! Absolut!