måndag 22 februari 2010

Det är ju bara en blogg.

Jag kan inte gå och lägga mig i natt. Eller vill inte. Det känns inte lika angeläget nu när man vet att det sitter män framför TV-apparater lite överallt här i Årsta och tittar på OS. Inte lika ensamt.

Jag har betalt pengar och surfat på IMDB. Vi såg klart en miniserie nu i kväll, jag och Mimmi "the devils whore" (men i Sverige distribueras serien under den gravt missvisande titeln "the devils mistress" - sällsynt missriktat och fegt) med lysande Dominic West från the Wire. The devils whore utspelar sig i England vid tiden runt det Engelska inbördeskriget (typ 1640 - 50-tal). Oliver Cromwell leder något som kan liknas vid en revolution, halshugger kungen och utvecklar paranoida drag mot något som kan liknas vid en tidig Josef Stalin. Lysande serie om orättvisor, passion och religiös fanatism. Rekommenderas.

Det är överhuvud taget väldigt mycket med alla dessa serier som ska ses nu för tiden. I fredags gav barnens kusin Wilma mig en lista över serier jag borde se. Komediserier. Jag hade bara hört talas om hälften. Och nu är listan försvunnen. Hur ska det gå?

Och bloggen - bloggen! Den är ju lika misskött som melodifestivalen. Så kan det vara. Inte mycket att oja sig över. Det är ju bara en blogg.

3 kommentarer:

Godiva sa...

Inte så bara.

Godiva sa...

Hmm, det där lät som ett hot.

Känn pressen liksom.

Äsch. Det blir bra. Och Tre Kronor (laget) har magsjuka.

Huskorset sa...

Is ok.