torsdag 27 maj 2010

Bernadotte

Just nu strömmar de första takterna i det som är det kvasikulturella temat till "familjen Bernadotte" från TV-apparaten. Det är en av de jävligaste TV-produktioner jag någonsin har sett. Fy fan vilken dynga. Och den där Viktoria som så käckt pratar på om sina überöverklassläktingar som om de vore tant och farbror Bertilsson nere vid kolonilotterna, med sin övertydliga iver att ta ner detta med monarkin till någon vardagligt - ungefär som IKEA eller semlor - retar mig till ingen gräns. För varje dag som går fram till det här bröllopet, blir jag allt mer mot hela skiten. Ner med monarkin. Och om inte Pe(iii)ter Wallenberg kan föra sig utomlands utan att hålla en dyslektisk alkoholist i handen, är det inte mycket bevänt med näringslivet överhuvudtaget.
Så, nu har jag tagit i. Det var skönt.

5 kommentarer:

Nonsensakuten sa...

Mina ögon scrollar av lite bloggrubriker på min datorskärm.
Hos Lilla Blå: Stopp i anus.
Hos dig: Bernadotte.
Tycker det finns ett samband...

Peace in mind sa...

Bra att du tog i tycker jag, och dessutom helt berättigat.

Huskorset sa...

Jadå, väl rutet, broder.
Själv har jag har just gått med i en grupp på Facebook som heter "Vi som undrar om Madelenie får 80% av apanaget i sjukpenning?".

jacobsteel sa...

hahaha... :)

Bloggerskan sa...

Väl rutet! Om jag tycker Piiiter kan betala för stödet själv. Det har han råd med.