fredag 10 september 2010

I kväll blir det burlesk

Fredag, hemma tidigt med barnen. Steker pyttipanna. Mimmi jobbar sent på Lima deli. Om en stund åker jag över till syrran och lämnar barnen till henne för att senare träffa Mimmi. Vi ska gå på burlesk i kväll. Jag är osäker på mina känslor inför det. Varför går man på burlesk? Gör man det som en kulturpolitisk gärning, eller gör man det för att få se litet naket. Jag har filat på ett skämt ett slag, typ: "Burlesk är som vanlig striptease, men med tjejer som har högskolepoäng." Vi får se, man ska inte döma innan man vet vad man snackar om. Bogdan Szyber kommer för övrigt att vara där.

I går kväll var Scott hemma hos oss. Scott bor på Alexanders dagis, han är deras maskot och barnen får turas om att ta med honom hem. Alexanders engagemang var väl så där, men vi lyckades ta några bilder att leverera tillbaka till dagis. I dagboken som följde med Scott skrev jag: Det var jättekul att vara hemma hos Alexander. "Jag var blyg som sjutton, men Alexander kramade mig hela tiden."

4 kommentarer:

Lilla Blå sa...

Ser fram emot rapporteringen.

Huskorset sa...

Från vårt dagis tog Lillkillen med sig Alfons Åberg, i våras för samma grej. Vi raderade några av bildernai dagisets kamera. Han hade fått vara med på vuxenfest.

Alfons. Det är lika roligt varje gång. Hon KAN inte ha vetat det, Gunilla, vad det betyder på danska. Hon KAN bara inte.

Bloggerskan sa...

Huskorset,
Frågan är om Gunilla anade att Alfons en dag skulle växa upp, låta pannan växa ännu mer, byta namn och bli statsminister i Sverige?

Huskorset sa...

hehe