onsdag 22 december 2010

jul på mitt kontor


Det är snart jul och jag har åkt in till kontoret för att skriva några fakturor och diska upp. Det är snart jul på kontoret också. Ingen har varit här på några dagar. Det är stängt och naket och ingen plats någon borde vara på. Jag känner en svag oro, lite som den man kände när man var liten och det var dags att åka hem från landet. Tänk om jag blir kvar här? Tänk om jag råkar glömma att resa mig upp och blir sittande i det här deppiga kontoret under hela julen. Golvet är tömt och alla möbler står i ett hörn i väntan på ommålning efter nyår. Det finns inget att äta. Bara kaffe och Anders Worms cigaretter som jag inte kan låta bli så fort jag kommer hit. Anders och Janne är bortresta. Janne är i Marocko och njuter av + 15 och ökensand. Om en och en halv timme ska jag hämta barnen, det har jag lovat. Men en gång gick dörren här på kontoret i baklås och jag fick försöka få kontakt med någon på gatan utanför, och kasta ut nycklarna genom brevlådan för att komma ut. Det får inte hända i dag. Jag känner på mig att det har hänt. Håll tummarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle du kunna skriva lite på vad man ska tänka på när man skriver manuskript? Är nämligen sugen, men står här på ruta ett!

Anders Sparring sa...

Hallå anonym: Jag skulle gärna svara på dina frågor, men inte om du är anonym. Vem är du? Vad vill du veta?

Anonym sa...

HalliiiiHaaaallååå...,saknar dig!!!!