onsdag 23 maj 2007

Vi tänker för lite på gud

Jag har stekt pannkakor i kväll. Små gyllengula smör och sockerblommor som barnen ska ta med sig på utflykt till Hellas i morgon. Jag blir lycklig när jag tänker på hur de kommer att sitta där på en häll och veckla upp pannkakorna och slicka i sig sockret och tänka att om det är utflykt och man ska ta med sig pannkakor, då gör min mamma och pappa pannkakor. Nu ligger det en mjuk och söt doft av stekos i hela lägenheten. Jag har balkongdörren på glänt. Där ute har Mimmi satt upp nya balkonglådor i kväll. På avstånd hör jag trafiken från E-4:an. Om jag sticker ut huvudet en bit ser jag ända till Södermalm.

När jag pluggade sa en klasskompis en morgon helt oväntat: "Vi tänker för lite på gud".
Jag tänker på de där orden nästan varje dag.

Champions league-final i kväll.
Gud var inte där. Berlusconi var där. Han äger ju Milan som vann. Inzaghi gjorde första målet med handen. Efteråt grät Liverpoolsuportrarna. Och man inser vilken risk man tar när man följer med laget man älskar ända till Athen för att se en så viktig match. Förlorar de, blir resan hem lång och kraschen in i vardagen svår att resa sig från.

Inzaghi gjorde första målet med handen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en fin pappa! En pannkakspappa! :)Det tycker Gud också.

Anonym sa...

På vägen till jobbet kan du väl droppa några pannkisar i ett paket, erstagatan 29...

Anonym sa...

De får du steka själv - upp och hoppa bara /Anders

Anonym sa...

Gud är mindre eller lika med noll.

Anonym sa...

Hur tänker du nu?/Anders