onsdag 15 augusti 2007

kvällsmat

Nu vet jag åtminstone en som kommer att tycka att jag är svinäcklig:
I kväll åt jag en kaviarmacka som jag sköljde ner med ett glas apelsinjuice. Det var jättegott!

Annars har dagen bjudit på det bästa som finns tror jag, för i dag kom vardagen tillbaka. Upp vid sju. Läsa tidning. Duscha och väcka barn med Madicken-CD. Cykla genom morgonstockholm. Lämna på dagis och skynda vidare till jobbet. En kopp kaffe. Jobba. Lunch och lunchmöte med två trevliga danskar. Röka. Jobba lite till. Hämta på dagis. Möta upp resten av familjen. Åka hem och äta fiskpinnar med mandelpotatis. Gå ut efter middagen och prata med andra föräldrar medan barnen leker sig så trötta att de stupar i säng efteråt. Gräla lite. Bli sams. Blogga en stund.
Go natt.

Och lycka till i morgon Stella, för då börjar inskolningen på sexårs!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så där ja...-Innan du vet ordet av det,så har "dendär"stressiga vardags slentrianen smygit sig på dig,och"semestern"känns väldigt avlägsen....Själv ser jag med glädje framemot min egna semester, som börjar mycket snart!

Henrik Forsberg sa...

Frågan är Anders, Är man god om man har över 50% godhet i sig eller krävs det något mer

Anders Sparring sa...

Man får aldrig slappna av. Varje ny dag börjar man på noll.