söndag 13 april 2008

Jag är i barndom.

Det här är min 7-årsdag den 16 maj 1976. Vi hade ordnat kalas i sandlådan som man gjorde där jag bodde. Men jag höll mig lite i bakgrunden.Ibland fick jag gå undan.
Jag hade pollenallergi.
Farmor och farfar kom, och vi satt på baksidan i skuggan.

Annars var det 70-tal.

Ibland åkte vi ut på landet.Tillslut sa mamma och pappa att vi skulle flytta till landet.Det kommer inte att bli så bra som ni tror, sa jag.
Långalma skola, julavslutning 1977. Gissa vem.

9 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Borsökna Östergård sa...

Kanske inte så kul när det begav sig, men nu...FÖRLÅT, men jag gapskrattar!

Anders Sparring sa...

Nä, det var inte så kul när det begav sig. Som det mesta här i livet.

Peace in mind sa...

Men det var ju helt underbara nostalgibilder. Ah 70-tal! Känns bra att man upplevt original70-talet sas, så att kopian kan skådas i rätt perspektiv. Du längst till vänster i rött v-ringat?

Borsökna Östergård sa...

Han är lång unge herr Sparring, så jag tror Anna får gissa igen...

Peace in mind sa...

ankie: Men herregud, han var ju ljushårig året innan och lockig...

Ge mig svaret nu!

Peter Barlach sa...

Fint Anders. Bra.

Snokis sa...

Jag älskar 70-talet, i alla fall bilderna av det.

Anders Sparring sa...

Jag med och det grämer mig att jag inte njöt mer när det varade.