onsdag 21 maj 2008

Vad är det i dag, den 21 maj, nu får man hålla i hatten för snart är sommaren över. Man har längtat lite för hårt känns det som. Speedat upp tiden så pass att den inte går att få stopp på. Mimmi konstaterade att kastanjerna redan är på väg att blomma över. Och nu slår syrenerna ut. Pang bara. Och i morse när jag skulle lämna Stella på 6-års var där nya små barn som skulle göra studiebesök. Har ett år gått nu? Redan? Stella började ju nyss.

Men det har varit en skön dag i dag. jag är rätt trött. Man blir trött av att jobba, jag hade nästan glömt bort det. Vad har jag hållit på med det senaste året? Inte jobbat i varje fall. Inte som nu.

Och Leonard står kvar där bakom sitt mörka fönsterglas och tittar ut över Ludvika. Han har inte bråttom. Han lär nog bli kvar där ett tag till.

5 kommentarer:

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Har just insett att du är inblandad i Hotell Kantarell (och Nasse?). Du är ett geni! Ville bara säga det. Tack och hej!

Peace in mind sa...

Jag väntar på Leonard.

Anders Sparring sa...

mslv: Jo, Nasse med. Tack!!

anna: Jag med.

Anonym sa...

En till!

Anonym sa...

Leonard---Sommaren sjunger,himlen ler--Njut!!!