onsdag 12 november 2008

Chadonna


Gokväll igen. Det är jag och köket och kylskåpet brummar och från sovrummet hör man hur Alexander inte vill sova. Grannarna ovanför oss har party och jag skulle gärna vilja vara där. Då och då hör man brottstycken från rödvinsbrusiga samtal, inget mer, men jag tänker att det är en tidlös ljudbild jag befinner mig i, det är 1900-tal, rent av sent 1800-tal, människor, svaga brummanden, såna ljud som man blir trygg av. Ljud som jag inte kan vara utan. Ljud som gör att jag inte vill bo på landet. På avstånd anas även staden; som en ljus gloria över träden i Årstaskogen, som ett tyst bakgrundssus bortom alla andra ljuden.

Jag fick en exklusiv bara till mig skickad madonnablid av Channa Bankier nu i kväll. Jag är mycket stolt. Channa är en skön brud, det har jag redan skrivit här i bloggen. Hon är en madonna också. Bor i skogen med en massa katter och datorer. Omgiven av andra brus antar jag.

Nu lägger grannarna i en högre växel där uppe. Go natt.

4 kommentarer:

Godiva sa...

Åh, vi har döpt en häst till Channa Bankier. Vi kallar henne Bankie. Hon är guld värd.

Anders Sparring sa...

Är det sant. Fantastiskt! Det måste måste meddelas till ur-Channa.

Anonym sa...

:)

Godiva sa...

Japp, sant. Tack för kontakten med ur-Channa!!