onsdag 31 december 2008

Sporring?

Jag kan säga att jag har drömt om den faktarutan som stod i mittuppslaget i dagens kulturdel av DN. I tio år minst. Som manusförfattare är man inte bortskämd med uppmärksamhet och ens namn nämns ofta lite i en bistats, så jag hade kanske inte så höga förväntningar.

Men "manus av ...Anders Sporring..", är inte det i taffligaste laget? Dubbelkollar de inte namnen. Eller var nyheten så het att de helt enkelt inte tyckte sig ha tid med sådant som korrläsning.
Min kollega Pascale Vallin Johansson lär också vara besviken. Eller Pasqul Wahlin, som hon fick heta.

Så där ja, då blev årets sista inlägg en sur uppkastning i alla fall.
Tack för det Mimmi Fristorp.

4 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Kul att få ett mittuppslag! Men dagens DN innehöll fler faktafel. Som att dom glömt att Bulgarien och Rumänien är med i EU typ. Jag har ägnat ett blogginlägg åt detta idag och var såklart tvungen att även använda den nesliga behandlingen av herr manusförfattaren som ännu ett exempel. ;)

http://rabiatfeminism.blogspot.com/2008/12/frvirring-p-dn.html

Huskorset sa...

Idoiter.

Loll sa...

En gång läste jag i nån blaska om att
Bajsa Grytt och Elisabet Hillerud skulle spela. Det skulle vara Kajsa Grytt och Eva Hillered. Ibland tror jag att det är med flit. Kanske inte i ditt fall, men ibland så tror jag inte dom har nåt annat för sig än namnlekar... Gott nytt förresten/Loll

Peter Barlach sa...

Hur sugen var du på att skriva Mimmi Fistorp?