måndag 3 maj 2010

Livet rullar på

I går skröt jag om att jag hade lyckats ta mig genom IKEA utan att impulsköpa så mycket som ett paket värmeljus. I kväll har jag ångrat mig lite. Inte över skrytet, men över att jag faktiskt inte fick med mig något godis alls hem. En ny skärbräda till exempel, hade vi behövt. Ramar, herregud, vi har fantastiska förstoringar av barnen som bara ligger. Men det blir fler resor ut till Kungens Kurva. Oj oj oj.

Klockan är snart halv två, men jag kommer inte till ro. Jag har suttit i några timmar och försökt boka en biljett med Ryan Air till i sommar. Först trodde jag att jag hade hittat biljetter för hela familjen till Italien för 1600 spänn, men när alla tilläggen var tillagda var vi uppe i 4500 kronor. Det är fortfarande billigt, sa vi till varandra jag och Mimmi. För varje gång den fetstilta slutsumman kom upp, omräknad och lite högre än förra gången sa vi det det: "Det är fortfarande billigt".

Så, när allt äntligen var klart och jag hade skrivit in VISA nummer och skulle tryckte på execute, dök ett stort ERROR upp på skärmen. Bokninsbekräftelsen har vi redan, koden för onilineincheckning, tider, länkar till billig bil: allt, men det blev ERROR.

I morgon kväll sitter jag igen. Det kommer att bli en sen natt det med. Och sen ska det bokas bil också. Och hotell. Jag är 41 om några veckor. Livet rullar på.

Inga kommentarer: