fredag 2 december 2011

Bert Ljung Årsta

Besöksstatistik är ett knark när man väl har tryckt på den knappen. Blogger la till den för något år sen, jag upptäckte den för ungefär tre månader sen, och oj vad jag har kollat.

Jag har inte många läsare alls - och jag räknar inte med annat heller, men jag kan inte låta bli att surfa in där och gräva ner mig i mina läsare ur olika aspekter: vilka länder de kommer ifrån, vilka plattformar de har surfat in via, vilken maskinvara de använder (det kan man se), vilka sökmotorer de har använt (google) och vilka sökord eller fraser de har sökt på.

En av dessa fraser var "Bert Ljung Årsta". Jag känner inte honom trots att vi bor i samma stadsdel. Har ingen bild av hur han ser ut, eller hur han går klädd, om han åker buss 160 till Gullmarsplan på mornarna eller om han promenerar. Eller om han rent av stannar hemma och rullar ner till Lidl i Årsta centrum på eftermiddagarna med rollatorn och en drickafuktig plastpåse i rollatornkorgen.

Jag såg en karl för en tid sedan, som sökte genom de där glasbubblorna vid återvinningsstationen uppe vid Vättersparken med en ficklampa, fiskade upp de flarror som kunde ge någon pant med ett specialverktyg som mest liknade en blindkäpp (jag trodde först att han var blind) och listigt lät dem falla ner i just en sån där drickafuktig plastpåse från Lidl.
Bert Ljung?

Antagligen är det någon som har sökt efter ett telefonnummer och valde att googla istället för att gå in på Eniro. Det kan också vara en gammal flamma som har googlat på sitt ex. Eller någon som har googlat på sig själv. Jag hoppas verkligen det. Hoppas han gör det igen.
I såna fall:
Välkommen hit Bert Ljung, Årsta. Du finns!
Bert Ljung, någon?

3 kommentarer:

Gabrielle Björnstrand sa...

Det konstigaste sökord jag fått fram var "gabis sexblogg", faktiskt väldigt fel ute.

Men visst katten är det knark med statistik. Det är nog det så många rara politker och kommunalgubbar går på, va? Let´s say so, til we know better.

Roligast: att kolla kartan på hur många av jordens hörn som nätat in en boll.

Anders Sparring sa...

Japp, kartan är bra. Ukraina har jag. Vad har du?

Gabrielle Björnstrand sa...

Jamaica, Australien, Brasilien, USA. Men flest från Sverigeligan, samt delar av den spridd i Europas huvudstäder. Skojs. Liten resa.